Media

Atak na wartość – zmiana algorytmów Google

Algorytmy google zmiana
Napisane przez Robert Miroszewski

Monitoring zmian dotyczących pozycjonowania treści, które dokonały się w ostatnim czasie w algorytmach Google daje sporo do myślenia. Amerykański gigant IT dokonał pewnej roszady związanej z wyświetlaniem treści internetowych, która objęla zarówno wielki serwisy i globalne portale, ale również prywatne strony internetowe o charakterze sklepów czy blogów. Na czym polega zmiana? Google postawiło na jakość, wyróżniając witryny z unikatową i niepowtarzalną treścią. Tym samym na górze rankingu pojawiły się strony z tekstami o wartościowej treści. 

Florida Update i jego następstwa

Pierwsza poważna modyfikacja algorytmów Google miała miejsce kilkanaście lat temu. Na konferencji poświęconej SEO informatycy z USA postanowili wyeliminować treść spamerską. Usunięto sporo bezwartościowej treści a strony natarczywych reklamodawców straciły na znaczeniu. Modyfikacja w 2003 roku zmieniła podejście do pozycjonowania treści, jednak dotyczyła zupełnie innego internetu, niż ten, w którym poruszamy się obecnie. Jednak specjalistom z Google nie udało się w pełni pozbyć bezużytecznej treści, a walka z bootami i programami spamerski trwa jednak w dalszym ciągu.

Dlaczego Google modyfikuje swoje algorytmy?

Ostatnie zabiegi Google nawiązują do przedsięwzięć z 2003 roku i osławionej konferencji Pubcon Florida SEO. Tym razem prawdopodobnie Google zamierza dać szanse mniejszym witrynom, stronom, które posiadają atrakcyjną treść, jednak przegrywają walkę o dobrą pozycję w wyszukiwarce z globalnymi przedsiębiorcami, którzy skutecznie wdrażają zabiegi promocyjne. Według ostatnich danych, do czołówki pozycjonowania powróciły witryny wcześniej zdetronizowane, a więc zaliczyły swoisty powrót na szczyt.

To nie koniec zmian algorytmów

Według zapowiedzi specjalistów z branży IT, w ciągu kilku najbliższych miesięcy możemy spodziewać się kolejnych aktualizacji pod kątem SEO. Aby zapewnić swojej stronie internetowej szansę na utrzymanie wysokiej pozycji trzeba będzie wysilić się i stworzyć unikatowe treści, nie skupiając się wyłącznie na frazie kluczowej.

O autorze

Robert Miroszewski

Pasjonat technologii, gadżeciarz i zapalony gracz. Słowem - człowiek procesor. Bez smartfona nie wybierze się z domu nawet na moment. W pracy spełnia się w roli managera a w ramach realizowania pasji pisze teksty na webhammer.pl